Kwaliteit
In Nieuw Unicum staat het welbevinden en de gezondheid van bewoners centraal. Daar zetten onze medewerkers zich dagelijks voor in. Regelmatig kijken we als zorgorganisatie naar de kwaliteit van onze dienstverlening. Wat gaat goed, wat kan beter? Daar waar we verbetermogelijkheden zien, passen we zaken aan. Die continue verbetering is het uitgangspunt voor ons kwaliteits- en veiligheidsbeleid.

Kwaliteitsrapport
Jaarlijks leggen wij verantwoording af over onze kwaliteit van onze zorg en dienstverlening. Dat zijn we wettelijk verplicht, maar dat vinden we ook heel belangrijk. In ons kwaliteitsrapport is te lezen hoe we het afgelopen jaar gewerkt hebben: Wat waren we van plan, wat is er gelukt en wat niet? En: waar willen we in het komende jaar extra aandacht aan besteden?
Voortdurend werken aan kwaliteit
We beschouwen onze zorg voor kwaliteit en veiligheid als een onderdeel van onze managementcyclus en vinden dat een goed ingericht managementsysteem een middel is om de kwaliteit en veiligheid te bewaken en te waarborgen. We hebben voortdurend aandacht voor:
- de veiligheid van zowel cliënten als medewerkers;
- het verhogen van de efficiency;
- verlagen van het ziekteverzuim;
- realiseren van een optimale bezetting;
- en het blijvend voldoen aan wet- en regelgeving.
Nieuw Unicum voldoet als Wlz-instelling (Wet langdurige zorg) aan het vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg. Dit kader is opgebouwd uit diverse onderwerpen, zogenaamde bouwstenen, en geeft ons handvatten om de kwaliteit in Nieuw Unicum te bewaken, te verbeteren en om ons te verantwoorden.